Hoyer indleder FLNG-projekt for at sikre offshore-effektivitet
Når det handler om at bygge en topmoderne offshore-enhed, tæller hver eneste detalje. Hoyer bidrager til at drive ENI's nybyggede FLNG-enhed ved at levere energieffektive elektriske motorer, der sikrer pålidelig ydeevne og bæredygtighed under hele driften.
Hoyer skal levere eksplosionssikre skibsmotorer til en bæredygtig FLNG-enhed (Floating Liquefied Natural Gas), der drives af ENI, som er et italiensk multinationalt energiselskab. Dette projekt har til formål at støtte energiomstillingen i Republikken Congo og er i overensstemmelse med Hoyers nye strategi om at blive "Green Transition Partner" for vores kunder – forpligtet til at implementere bæredygtig praksis.
Større fodaftryk inden for flydende platforme i gasindustrien
I takt med at industrien for flydende platforme vokser markant, bevæger Hoyer sig ind på dette voksende marked ved at levere meget energieffektive elmotorer til forskellige anvendelser på FLNG-projektet og bidrager dermed til at reducere energiforbruget.
Dette projekt er en del af ENI's strategi for at sikre gaskapital og støtte Republikken Congos energiomstilling ved at tilbyde en renere og bæredygtig energikilde til både indenlandsk brug og eksport. FLNG-enheden kommer til at benytte sig af en teknologi uden afbrænding, der reducerer udledning af drivhusgasser.
"Vi er glade for at være involveret i dette prestigefyldte projekt, som er i tråd med vores strategi om at prioritere grønne applikationer og brancher. Dette projekt er en ideel mulighed for at introducere vores elektriske motorer til flydende platforme, især de eksplosionssikre marinemotorer," siger Jonas Løgstrup Hansen, Energy Segment Manager hos Hoyer.
Jonas Løgstrup Hansen tilføjer, "Det vigtigste ved at bygge et topmoderne fartøj er energieffektive komponenter. Vi leverer vores elektriske motorer til flere applikationer om bord, hvilket viser, at vi har mulighed for at imødekomme markedets krav."
Forbedret projektfleksibilitet via optimeret lokalt setup
Det er vigtigt at sikre fleksibilitet og effektivitet i alle aspekter af dette projekt. Eftersom skibet skal bygges i Kina, øger valget af lokale leverandører af skibets komponenter effektiviteten og reducerer de transportrelaterede udledninger. Som global virksomhed med lokale aktiviteter i Kina benytter Hoyer sig af en indenlandsk forsyningskæde for at sikre effektiv og rettidig levering.
Jonas Løgstrup Hansen understreger, "En pålidelig forsyningskæde er en absolut nødvendighed for at sikre dette projekts succes. Vores tilstedeværelse i Kina sikrer ikke kun rettidig levering, men også proaktiv eftersalgssupport og effektiv kommunikation med lokale OEM'er. Vi forstår markedets krav og forventninger, herunder nøgleområder som projektledelse og dokumentation."
Dette projekt er endnu et afgørende skridt for Hoyer, der udvider sit fodaftryk på de globale nichemarkeder for energi, samtidig med at vejen banes for mere avancerede projekttilbud.
Hoyer-motorer om bord på FLNG-enheden
Applikation | Topside BOG-kompressor | Oliesmøringspumper | Ventilatorer og blæsere |
Motortype | Eksplosionssikre IE3-skibsmotorer | Eksplosionssikre IE3-motorer | Eksplosionssikre IE3-skibsmotorer til sikre zoner |
Effekt | 75-90 kW | 1.1 kW | 0.75-45 kW |
Certificering | IECEx, ATEX | IECEx, ATEX | IECEx, ATEX |
Information om FLNG-enheden
- Bygget for den globale energivirksomhed ENI
- Skibsværft: Wison (Nantong) Heavy Industries Co. Ltd.
- Installationssted: Nene Marine Field area, Republikken Congo
- Tonnage: 245.198 tons
- Dimensioner: 380 meter lang 60 meter bred
- Opbevaringskapacitet: Over 180.000 cm³ LNG og 45.000 cm³ LPG.