DK
DE
CN
GB

Nye vinde blæser mod land i Korea

Mens den sydkoreanske marine- og offshore branche stadig er præget af afmatning, opstår der nye muligheder i industrien. En øget åbenhed overfor udenlandske produkter giver nu mulighed for at konkurrere med de koreanske brands.

09/01/2017

Der behøver ikke længere stå ’Made in Korea’ på motoren, når sydkoreanske industrivirksomheder køber ind. Efter en lang periode, hvor de færreste udenlandske brands havde en chance mod de koreanske producenter, er der nu en ny åbenhed på vej, hvilket også Hoyer mærker.

– De traditionelle koreanske motorbrands har længe været favoritter hos industrisegmentet. Men på det seneste har prisfokus på motorer været med til at bane vejen for udenlandske motorproducenter. Kunderne er ikke længere så afvisende overfor at vælge motorer, der ikke er fremstillet i Korea, siger Dong-min Lee, Country Manager fra Hoyer Motors salgskontor i Korea.

Vækst på vej i industrien

I modsætning til den koreanske marine- og offshore branche, der i en længere periode har været udfordret, er den landbaserede industri i landet inde i en stabil udvikling og forventes at vækste næste år. Og der er rigtigt gode muligheder for udenlandske virksomheder med fokus på kvalitet, dokumentation og service.

–  Udenlandske producenter er med til at bryde den koreanske dominans på markedet, men de fleste halter bagefter når det kommer til områder som branding og service. I vores branche efterspørger kunderne i høj grad leverandører, der ikke blot kan sælge motorer, men også har den fornødne indsigt i applikationer som kompressorer, ventilation og pumper til at kunne levere komplette løsninger, der passer præcist til kundens behov, siger Dong-min Lee.

Hoyer vinder kunder på land

Flere af Hoyers kunder producerer til både marinebranchen og industrien, og det har åbnet vigtige døre for Hoyer på fastlandet. Dertil kommer, at Hoyer for nylig har ansat en ny Key Account Manager, til at varetage industrisegmentet. Med omfattende erfaring fra Koreansk industri har han en stor portion af den vigtige viden, som kunderne efterspørger.

– Hoyer har et stærkt brand i den koreanske marinebranche, og det er tydeligt, at det også er med til at drive efterspørgslen på land. Desuden investerer vi i tests og certificeringer af vores industrimotorer hos tredjepart. Dermed har vi hurtigt opbygget solid dokumentation for, at vi opfylder energikrav, virkningsgrad osv. Sammenholdt med den store erfaring og fokus på service hos salgsteamet er det med til at sikre Hoyer flere industrikunder, siger Dong-min Lee.